Magnolia Bostad tecknar samarbetsavtal med Västerkulla Hotell

Avtalet, som tecknades den 14 mars, innebär att Västerkulla Hotell Holding AB har möjlighet att förvärva de hotell som Magnolia Bostad utvecklar. Västerkulla Hotell ägs av bland andra LO och Östersjöstiftelsen.

Magnolia Bostad utvecklar hotell på orter med positiv utveckling vad gäller befolkning och näringsliv. Hotellen ska vara centralt belägna eller vid en strategisk kommunikationspunkt, exempelvis vid infartslägen eller flygplatser.

– Hotell är en kompletterande del av vår affärsidé, utöver utvecklingen av hyres- och bostadsrätter, säger Fredrik Lidjan, verkställande direktör för Magnolia Bostad. Jag ser Västerkulla Hotell som en viktig långsiktig samarbetspartner, och vårt samarbetsavtal är en bekräftelse på detta.

Clas Hjorth
Affärsområdesansvarig Hotell
clas.hjorth@magnoliabostad.se

Fredrik Lidjan
fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad bildades 2009 med visionen att skapa moderna hem och bostadsmiljöer genom smarta funktioner och tilltalande arkitektur. Bolaget utvecklar nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen främst i Sveriges storstadsområden och regionstäder. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling.
Magnolia Bostad är noterat på Nasdaq First North. Erik Penser Aktiebolag agerar Certified Adviser åt Bolaget.

Mer information om Magnolia Bostad finns på www.magnoliabostad.se