Magnolia Bostad tilldelas markanvisning i Åkersberga

Magnolia Bostad har tilldelats en markanvisning i området Hagby Ängar i närheten av Åkersberga centrum, Österåkers kommun. Markanvisningen avser del av fastigheten Hagby 1:5 och omfattar cirka 24 000 kvm mark.

I området planerar kommunen ett nytt bostadsområde med cirka 500 bostäder, äldreboende, skola samt handel och kontor. Området ligger nära både Roslagsbanan och Österåkers golfklubb.

Fastigheten Hagby 1:5 ligger i direkt anslutning till Magnolia Bostads befintliga projekt Nätverket som omfattar cirka 300 yteffektiva hyresrätter.

Arbetet med detaljplan för bostäder pågår och planen beräknas bli antagen under 2018. Magnolia Bostads förslag har utvecklats i samarbete med arkitektkontoret LINK arkitektur.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,
fredrik.lidjan@magnoliabostad.se

Magnolia Bostad utvecklar effektiva, attraktiva och funktionella nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktie (MAG) är noterad på Nasdaq First North. Erik Penser Bank agerar Certified Adviser åt Bolaget. Mer information på www.magnoliabostad.se