Magnolia Bostad tilldelas markanvisning i Lund

Magnolia Bostad har tilldelats en markanvisning i området Råbylund i Lunds kommun. Markanvisningen avser del av fastigheten Stora Råby 32:33 och omfattar cirka 14 000 kvm mark.  Bolaget avser här utveckla cirka 275 lägenheter.

Projektet är en del av den dynamiska stadsdelen Råbylund i Lunds tätort och ligger i direkt anslutning till Magnolia Bostads nuvarande projekt Stora Råby om drygt 330 bostäder. Totalt utvecklar Magnolia Bostad därmed drygt 600 bostäder i området. Lundaborna har snabbt tagit Råbylund till sina hjärtan tack vare den varierade bebyggelsen med friliggande villor, radhus och flerfamiljshus.

Magnolia Bostad kommer att prova innovativa lösningar som bilfritt boende för delar av området, där de boende förbinder sig att inte äga någon bil. Upplägget minskar behovet av parkeringsplatser varvid en större andel mark kan utvecklas med fokus på att skapa en grön och levande boendemiljö.

Arbete med detaljplan pågår och beräknas vinna laga kraft under våren 2018.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,

Magnolia Bostad utvecklar effektiva, attraktiva och funktionella nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktie (MAG) är noterad på Nasdaq First North. Erik Penser Bank agerar Certified Adviser åt Bolaget. Mer information på www.magnoliabostad.se