Magnolia Bostad vinner markanvisningstävling i Åkersberga, Österåkers kommun

Magnolia Bostad har vunnit en markanvisning i närheten av Åkersberga centrum. Här kommer bolaget att utveckla cirka 300 yteffektiva hyresrätter.

Två kilometer väster om Åkersberga centrum planerar kommunen ett nytt bostadsområde med cirka 500 bostäder, äldreboende, skola samt handel och kontor. Området ligger med närhet till Roslagsbanan och i direkt anslutning till Österåkers golfklubb. Magnolia Bostad kommer här att utveckla cirka 300 yteffektiva ettor och tvåor.

Arbetet med detaljplanen pågår och planen beräknas bli antagen under 2017, med planerad byggstart under andra halvåret 2017. Avtalet är villkorat av att markanvisningen godkänns av Österåkers kommunstyrelse.

Magnolia Bostads vinnande förslag har utvecklats i samarbete med arkitektkontoret LINK arkitektur.

Fredrik Lidjan, verkställande direktör
070-223 43 47,

Magnolia Bostad utvecklar effektiva, attraktiva och funktionella nya boenden, såväl hyresrätter som bostadsrätter och hotell, i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Magnolia Bostads aktie (MAG) är noterad på Nasdaq First North. Erik Penser Bank agerar Certified Adviser åt Bolaget. Mer information på www.magnoliabostad.se