Mäklarhuset öppnar nytt kontor i centrala Göteborg

Den rikstäckande fastighetsmäklarkedjan Mäklarhuset satsar på att återta marknadsandelar i Göteborgsregionen och öppnar ett nytt kontor i centrum. – Mäklarhuset grundades i Göteborg och vi har vårt huvudkontor här så det känns angeläget att vi också på hemmaplan är en av landets ledande fastighetsmäklare, säger Mäklarhusets vd Erik Wikander.

Det nya kontoret leds av mäklaren Leif Andersson som närmast kommer från Svensk Fastighetsförmedling. Han ser med tillförsikt fram emot arbetet med att stärka Mäklarhusets närvaro på Göteborgsmarknaden.

– Nu känns det verkligen som att jag har hamnat helt rätt, både som yrkesman och som människa. Att etablera en egen verksamhet som mäklare är något jag har haft i tankarna länge och när möjligheten dök upp att bli en del av Mäklarhuset tvekade jag inte länge. En mäklarkedja som fem år i rad haft landets nöjdaste kunder är det yttersta beviset för att det är ett företag som jobbar professionellt med långsiktiga kundrelationer. Det stämmer väl överens med min vilja att som mäklare försöka överträffa människors förväntningar när de köper eller säljer sin bostad.

Mäklarhusets nya kontor i Göteborg är uppbyggt efter en affärsmodell som erbjuder alla mäklare ett delägarskap i bolaget på ett liknande sätt som i många advokatbyråer.

– Att erbjuda alla medarbetare ett delägarskap ger oss möjlighet att rekrytera de allra bästa mäklarna i regionen. Innan året är slut räknar jag med att vi är mellan 6 och 8 mäklare som arbetar på Mäklarhuset i centrala Göteborg och inom några år är ambitionen att vi skall vara en av de största mäklarna i staden och ha minst samma position på marknaden här som i övriga delar av landet, säger Leif Andersson.

För Mäklarhuset är den stora satsningen i Göteborg en naturlig fortsättning på den etablering av fem nya kontor som genomfördes i Malmöregionen förra året.

– Vi vet att våra kunder uppskattar det vi gör så därför känns det självklart att vi fortsätter att växa. Vi tror och hoppas att flera mäklare i Göteborg ser en möjlighet att utvecklas genom att ansluta sig till en mäklarkedja som bevisligen jobbar med att tillvarata kundernas intressen och i alla lägen leverera den bästa lösningen till alla som är på väg att köpa eller sälja en bostad, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Under våren har Mäklarhuset rekryterat flera nya mäklare till de olika kontoren i Göteborg. En är Niklas Lernberger som varit verksam i branschen i Göteborg under 15 år. Han börjar nu arbeta som försäljningschef och operativt ansvarig för Mäklarhusets kontor på Hisingen och i Östra Göteborg.

Leif Andersson, Mäklarhuset Göteborg Centrum. Tel: 0707-71 04 23. E-post: leif.andersson@maklarhuset.se

Mäklarhuset är Sveriges största privatägda mäklarkedja med cirka 500 medarbetare på över 140 fristående kontor runt om i landet, från Norrland till Skåne. Mäklarhusets organisation med fristående kontor och lokala engagerade mäklare har resulterat i att företaget under flera år toppat listan till utmärkelsen ”Årets Mäklare” som tilldelas det mäklarföretag i Sverige som har de nöjdaste kunderna enligt en undersökning gjord av Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

Mäklarhuset grundades i Göteborg och vi har vårt huvudkontor här så det känns angeläget att vi också på hemmaplan är en av landets ledande fastighetsmäklare.
Leif Andersson, Mäklarhuset Göteborg Centrum