Mälaråsen AB genomför refinansiering av juniorlån

Mälaråsen AB (publ) har idag överenskommit med Swedbank om att utöka bolagets kreditfacilitet med 87,5 miljoner kronor. Det utökade lånet avses användas för refinansiering av juniorlån som bolaget har hos Collector Bank.

Refinansieringen genomförs för att bolaget har erhållit mer fördelaktiga räntevillkor vilka beräknas medföra en minskad räntekostnad om cirka 3 miljoner kronor per år. Efter genomförd refinansiering kommer bolagets amortering att öka med cirka 4 miljoner kronor per år.

Mälaråsen AB har bedömt att refinansieringen ej kommer att påverka tidigare bedömd utdelningskapacitet under överskådlig framtid.

Ingeborg Magnusson, IR-kontakt
Ingeborg.magnusson@malarasen.se

Joachim Carlsson, VD Mälaråsen AB (publ)
Joachim.carlsson@paretosec.com

Mälaråsen i korthet

Mälaråsen AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag som indirekt äger bilanläggningsfastigheter i Sollentuna, Stockholm, Uppsala och Sigtuna. Fastigheterna omfattar 33 864 kvadratmeter uthyrningsbar yta och är fullt uthyrda. Hyresgäst är Upplands Motor som använder fastigheterna för deras verksamhet inom bilförsäljning, verkstad och däckhotell. Bolaget förvaltas av Pareto Business Management AB. Bolagets aktier handlas på Aktietorget sedan den 5 oktober 2016.

För mer information gällande Mälaråsen AB (publ), vänligen besök http://www.malarasen.se/