Ny verkställande direktör i Mälaråsen

Styrelsen för Mälaråsen AB (publ) har utnämnt Robin Englén till ny verkställande direktör och han kommer att tillträda som ny verkställande direktör den 29 augusti 2018. Robin Englén kommer att ersätta Joachim Carlsson som har valt att lämna sin position. Joachim Carlsson har en uppsägningstid på sex månader och kommer därmed att arbeta tillsammans med Robin Englén under hösten 2018. Styrelsen vill ta tillfället i akt att tacka Joachim Carlsson för sin tid hos bolaget.

Robin Englén kommer närmast från en roll som verkställande direktör på Djurgårdsstadens Fastigheter AB.

Ingeborg Magnusson, IR-kontakt

Ingeborg.magnusson@malarasen.se

Joachim Carlsson, VD Mälaråsen AB (publ)

Joachim.carlsson@paretosec.com

Mälaråsen i korthet

Mälaråsen AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag som indirekt äger bilanläggningsfastigheter i Sollentuna, Stockholm, Uppsala och Sigtuna. Fastigheterna omfattar 33 864 kvadratmeter uthyrningsbar yta och är fullt uthyrda. Hyresgäst är Upplands Motor som använder fastigheterna för deras verksamhet inom bilförsäljning, verkstad och däckhotell. Bolaget förvaltas av Pareto Business Management AB. Bolagets aktier handlas på Aktietorget sedan den 5 oktober 2016.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Mälaråsen AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 maj
.

För mer information gällande Mälaråsen AB (publ), vänligen besök http://www.malarasen.se/