ColourVision skapar arbetstillfällen och sätter färg på Malmö inför Eurovision Song Contest

Inför Eurovision Song Contest kommer Malmö att prydas med stora konstverk uppsatta på byggnader runt om i staden. Projektet heter ColourVision och är initierat av Målaremästarna i Skåne med syfte att sysselsätta arbetslösa målare och visa upp nyskapande måleri.

Fyra konstnärer har skapat original som unga byggnadsmålare målar upp på jättedukar för montage runt om i Malmö.

Välkomna till pressinformation om ColourVision den 15 februari kl. 10.00 i målarverkstaden.

På plats finns Erling Zandfeld, projektledare för ColourVision. Dessutom kommer målare samt de fyra deltagande konstnärerna Frida Skogh, Oliver Morales, Daniel Novakovic och Loana Ibarra, att finnas på plats.

Vad: Pressinformation ColourVision

Tid: fredagen den 15 februari kl 10:00

Plats: Målarverkstaden på Stora Varvsgatan 14, Malmö. Entré via vaktkuren

Ackreditering: Rebecca Johansson, rebecca.johansson@perspective.se tfn 031 701 33 38

För ytterligare information kontakta:

Erling Zandfeld projektledare ColourVision erling.zandfeld@maleri.se alt.

tfn. 0770 - 93 90 32; 070 - 520 57 87

Rebecca Johansson presskontakt rebecca.johansson@perspective.se alt.
tfn. 031 701 33 38

Läs mer på Colourvisions hemsida www.colourvision.eu

Om oss

Måleriföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation med uppdraget att utveckla det professionella måleriet i Sverige. Det gör vi bland annat genom att erbjuda kvalificerade tjänster inom medlemsservice och branschutveckling samt genom att förbättra förutsättningarna och näringsvillkoren för våra medlemsföretag och branschen i stort. Vi finns över hela landet med sju regioner. Huvudkontoret ligger på Skeppsbron i Stockholm och regionkontor i Umeå, Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi har ca 1400 medlemmar som representerar 85 procent av alla anställda i måleribranschen. Måleriföretagen är medlemmar i Svenskt Näringsliv.