Lee Cotter blir Chief Editor för The Designer Gallery™

Report this content

Unibail Rodamco har anlitat Lee Cotter som ny Chief Editor i Mall of Scandinavias The Designer Gallery™. Den välkända modedesignern kommer att vara kreativt ansvarig för att kurera och tematisera koncepten i The Designer Gallery.

The Designer Gallery beläget i hjärtat av Mall of Scandinavia är en unik mötesplats för design och kreativitet som ständigt förändras och uppdateras för att skapa en unik shoppingupplevelse. På en 5000 m2 yta presenteras handplockade koncept; mode- och livsstilsbutiker, samt exklusiva varumärken och pop-ups. Som Chief Editor kommer Lee Cotter att inta rollen som kurator av ytan och genom sin kreativitet överse och driva The Designer Gallerys tematiska utveckling. Med en blandning av events, nya koncept, etablerade varumärken och lovande designers kommer The Designer Gallery att fortsätta att inspirera och berika besökare i Mall of Scandinavia under Lee Cotters ledning.

Stockholmsbaserade formgivaren Lee Cotter är idag erkänd som en bland Sveriges främsta designers. Tillsammans med sin fru Astrid Olsson grundade han Fifth Avenue Shoe Repair 2004. Mer nyligen lanserade designerduon deras senaste koncept By the Number (By The No.) som utvecklar exklusiva dam och herrkollektioner i samarbete med inbjudna kreatörer.

Välkommen till The Designer Gallery™ i Mall of Scandinavia. Här finner du loungen The Studio samt följande butiker: &Other Stories | American Vintage | COS | Day Birger et Mikkelsen | Filippa K | Happy Plugs | J.Lindeberg | Mayla | Michael Kors | Odd Molly | Thomas Sabo | Tiger of Sweden och flera spännande pop-ups

För mer information, vänligen kontakta:

Lee Cotter, Chief Editor, The Designer Gallery™
Email: designergallery@leecotter.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
Tel: +46 (0)76 525 56 06, Email: amelie.argenti@unibail-rodamco.com

Om Mall of Scandinavia
Mall of Scandinavia är beläget i Arenastaden i Solna, intill Solna station och Friends Arena, endast sju minuter från Stockholm city. Centrumet invigdes den 12 november 2015 och erbjuder en unik kombination av internationella och exklusiva varumärken, matupplevelser och underhållning.  Här återfinns hela 224 butiker och restauranger, fördelade på 101,048 m2.  The Designer Gallery™ presenterar exklusiva varumärken, mode- och livsstilsbutiker samt ett urval av pop-ups. Dining Plaza samlar över 20 restauranger i vad som är Stockholm största restaurangområde.
I Mall of Scandinavia finns även ett serviceutbud utöver det vanliga, bland annat nyheten Click & Services, en lounge där e-handeln möter den fysiska shoppingupplevelsen. Här kan kunden hämta sina paket, prova i provrummen och, vid behov, lämna tillbaka varan. Mall of Scandinavia är enkelt att nå med kollektivtrafik och har hela 3,700 parkeringsplatser.  Mall of Scandinavia är det första köpcentrumet i Sverige som certifierats enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM* med betyget ”Excellent” under designfasen.

Mall of Scandinavia ägs av Unibail-Rodamco. För mer information, vänligen besök www.mallofscandinavia.se.

*Building Research Establishment Environmental Assessment Method, världens mest använda certifieringssystem för byggnader.

Taggar: