Styrelsens förslag till årsstämman angående extra aktieutdelning

Styrelsen i Malmbergs föreslår en extra aktieutdelning med ytterligare 2 kr/aktie, totalt 5 kr/aktie på grund av att man önskar förbättra kapitalstrukturen i bolaget samt att intjäningsförmågan är fortsatt god och att inga stora investeringar är att vänta under 2012.

För mer information kontakta VD och koncernchef Jan Folke, tel 019-587711.

Malmbergs är ett nordiskt handelshus i el med dotterbolag i Norge, Danmark, Finland, England och Hongkong. Vi arbetar med försäljning av elektriska produkter såsom elektriska motorer, startapparater, kontaktorer, kapslingar, normsäkringscentraler, belysning, strålkastare, kabel, varmvattenberedare, verktyg, tele-, data- och installationsmateriel. Vår expansiva och framgångsrika företagsgrupp är ett Small Cap-företag på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Malmbergs Elektriska AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 april 2012 klockan 13.45 (CET).