MAM Trainer med extra mjuk drickpip

Report this content

MAM har utvecklat babyprodukter av hög kvalitet i över 35 år. Nu har vi en ny MAM Trainer flaska i vårt sortiment. Den är unik med sin extra mjuka drickpip som är tillverkad helt i silikon för en smidig övergång från amning eller flaska till att barnet dricker själv ur mugg.

MAM:s flaskor och muggar har olika dinappar och drickpipar som är designade för passa till alla stadier i barnets utveckling. MAM har tillsammans med medicinska experter utvecklat en ny drickpip helt i silikon som låter barnet själv kontrollera vätskans flöde. Drickpipen har även en hygienisk design och är lätt att rengöra.

Att lära sig dricka på egen hand är ett stort steg för det lilla barnet - den symmetriska formen på drickpipen hjälper barnet i övergången från att suga till att dricka. Drickpipen är tillverkad av MAM Silk Teat®, som ger en välbekant känsla av mammans hud när barnet dricker.

MAM Trainer är enkel att hantera och den spillfria funktionen kräver ingen extra ventil - i den här drickpipen är ”allt-i-ett”.

MAM Trainer är anpassad till barn från 6 månader. Produkten finns att köpa i dagligvaruhandeln, fackhandeln och på mambaby.com.

För mer information kontakta:
Caroline Bonnevier, Product Manager MAM
E-post: caroline.bonnevier@bambino-mam.se
Tel: 08-613 00 62

Bambino Mam erbjuder högkvalitativa produkter för barn – sugnappar, flaskor, dinappar och mycket annat inom amning, matning och skötsel.
Ni hittar oss på www.bambino-mam.se
MAM finns också på facebook.com/MAMSverige och instagram.com/mambaby_nordic

Taggar: