Mandator Telecom startar ny affärsenhet - Embedded Systems

Mandator Telecom startar ny affärsenhet - Embedded Systems Mandator Telecom startar ny affärsenhet - Embedded Systems. Embedded Systems fokuserar på teknisk produktutveckling och har som mål att expandera med ett 15-tal medarbetare under år 2000. Chef för Embedded Systems är Göran Fredriksson, som närmast kommer Frontec, där han haft flera olika chefbefattningar. Fokuseringen inom Embedded Systems innebär arbete med hårdvarunära system, med kunskap om realtid och om hårdvarans uppbyggnad. Den nya affärsenheten ger Mandator Telecom en tydligare profil mot de kunder som behöver tekniska produktutvecklingstjänster. Mandator Telecom expanderar snabbt och erbjuder tjänster och lösningar för hela telekommarknaden. Till Telekommarknaden hänför vi tillverkare av telekomutrustning, teleoperatörer och stora slutanvändare av telefoni och datakommunikation. Tjänster erbjuds kring nya produkter och tekniker inom mobil kommunikation, WAP, Internet, Residential Gateways (t.ex. Ericssons E-box) och avancerade telekombaserade tjänster. Verksamhet bedrivs även med lång erfarenhet inom områden kring Call-Center, CTI och talsvarssystem. Mandator AB För mer information, kontakta: Niklas Flyborg, VD/Koncernchef Mandator, Tel 08-402 31 00, mobil 070-594 96 78 Anders Velander, Chef Mandator Telecom, Tel 08-632 36 30, Mobil 070-521 63 43 This information is also available in English. Please contact Mandator: +46-8-402 31 00. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/17/20000117BIT00780/bit0002.pdf