Adnan Hadziosmanovic har utsetts till finanschef i Marginalen Bank

Marginalen Bank Bankaktiebolag AB (publ) har utsett Adnan Hadziosmanovic till ny finanschef. Den nya tjänsten inkluderar även ansvar för investerarrelationer och tillträds den 25 april. Adnan har lång erfarenhet från finansbranschen och kommer senast från en tjänst som CFO för Legres AB, moderbolag i Sergelkoncernen.

Adnan har arbetat inom Marginalenkoncernen sedan december 2013, bland annat som Head of Group Business Control på Marginalen AB under senare år. Innan Adnan började på Marginalen hade han flera olika roller på Royal Bank of Scotland, bland annat som Business Controller och Business Manager. Dessförinnan arbetade Adnan som Group Controller på Scania och innan dess som Group Controller på Aditro.

-            Adnans många erfarenheter från olika positioner inom finansbranschen tillför en bredd som vi som bank och utmanare på marknaden behöver. Jag är mycket nöjd över att Adnan börjar hos oss, säger Ewa Glennow, vd på Marginalen Bank.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Marginalen Bank Bankaktiebolag ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 25 april 2018 kl. 14.00

Marginalen Bank Bankaktiebolag erbjuder privatpersoner och företag enkla och tydliga banktjänster inom områdena låna, spara, kort och försäkring. I Marginalen ingår även Marginalen Core, som erbjuder företag och myndigheter tjänster inom Juridik, Inkasso, Ekonomiadministration och HR. Marginalen Bank är moderbolag i en koncern som bildades i samband med att dotterbolagen Sergel Finans AB, Sergel Finans Oy samt Sergel Finans AS förvärvades från Telia Company i juni 2017. Dotterbolagen äger och förvärvar kreditportföljer i respektive land. Marginalen Bank-koncernen har cirka 350 medarbetare fördelade på kontor i Stockholm, Borås och Sundsvall. Marginalen Bank ägs av moderbolaget Marginalen AB, är certifierat enligt ISO 9001:2015 och står under Finansinspektionens tillsyn. Samtliga konton omfattas av den statliga insättningsgarantin.

Anders Karlström, informationschef, +46 707353677, anders.karlstrom@marginalen.se