Nätverket Marknadscheferna växlar upp – nyrekryterar och skapar fler mötesplatser för kunskapsutbyte

Nätverket Marknadscheferna, som är Sveriges största nätverk för marknadschefer med cirka 3900 medlemmar, växer och tillsätter Sarah Johansson som nationell försäljningschef och knyter till sig David Jansson som ny regionchef för Stockholm/Mälardalen. Samtidigt vidareutvecklas MCPLAY-konceptet – kunskapskanalen som lanserades i början av året.

Nätverket Marknadscheferna växlar upp och tillsätter två nyckelroller. Sarah Johansson har tillträtt som försäljningschef för Marknadscheferna. Sarah har gedigen erfarenhet från marknad och försäljning efter att ha arbetat i 13 år på TV4. David Jansson, grundare av, och marknadschef för hemsidetjänsten dinstudio.se, blir ny regionchef för Stockholm/Mälardalen, också han med lång erfarenhet ifrån sälj och marknad.
– Det känns väldigt bra att stärka upp Marknadscheferna med dessa två erfarna personer, som har många spännande idéer och stora kontaktytor. Detta är ett led i att vi vill kunna erbjuda våra medlemmar fler sätt att ta till sig kunskap och samtidigt skapa nya former för möten som lockar ännu fler medlemmar, säger PeO Axelsson, grundare och vd för nätverket Marknadscheferna.

I egenskap av ny försäljningschef för Marknadscheferna, har Sarah Johansson redan varit på plats i några månader och är nu igång med sin första kampanj. I början av året lanserades kunskapskanalen MCPLAY som erbjuder veckovisa nio-minuters filmer som företag kan abonnera på för att hålla sig uppdaterade kring det senaste inom marknadsområdet. Den aktuella kampanjen innebär att företag kan få prova på MCPLAY kostnadsfritt under fem veckor.
– Vi har fått en otrolig respons och på bara två veckor har över 300 personer tecknat sig för att få tillgång till ny kunskap, vilket visar på ett stort intresse. Vi håller även på som bäst med att utveckla ett MCPLAY-koncept för storbolag, säger Sarah Johansson.

David började sitt uppdrag som regionchef för Stockholm/Mälardalen den 1 september, och har själv varit medlem i Marknadscheferna sedan nätverket bildades. Han har redan börjat arbeta med att skapa ett nytt spännande format för återkommande möten mellan marknadschefer i större företag, som ska lanseras innan årsskiftet.
– Jag vill starta en dialog och brinner för att bygga vidare och utveckla nyttan med att vara med i Marknadscheferna, så att den känns tydlig för företag, säger David Jansson.

För mer information kring kunskapskanalen MCPLAY, besök gärna http://mcplay.hemsida24.se

PeO Axelsson, vd Marknadscheferna Norden AB, tfn: 070-540 14 12
e-post: peo@marknadscheferna.se
Lars Sjögrell, pressansvarig Marknadscheferna, tfn: 070-269 53 00
e-post: lars.sjogrell@perspective.se
www.marknadscheferna.se

Marknadscheferna är Sveriges största nätverk för marknadschefer och marknadsansvariga – idag med över 3900 medlemmar i våra tre regioner; Stockholm/Mälardalen, Göteborg/Väst och Malmö/Syd.

Taggar: