Årets vinnare utsedda och belönade av Marknadsföreningen i Göteborg

I morse belönade Marknadsföreningen i Göteborg (MiG) de tre aktörer som gjort starkast ifrån sig inom marknadsföring, kommunikation och försäljning under det gångna året. Vinnarna är Clarion Hotel Post, Patrik Sjöberg och Eva Moen.

– Det är tre verkliga karaktärer inom sina respektive områden som blir årets vinnare, säger Kristina Cohn Linde, VD för Marknadsföreningen i Göteborg.

MiG delar ut de prestigefyllda priserna i tre kategorier; Årets Säljare, Årets Kommunikatör och Årets Marknadsförare 2011. Vinnarna förkunnades på Svenska Mässan under MiG:s årliga evenemang Guldfrukosten.

Här är samtliga vinnare med juryns motivering:

Årets Säljare tilldelas Eva Moen, VD på resebyrån Resia:

Årets säljare 2011 blev också ”branschens chef ”samma år. Med ett tydligt och konsekvent ledarskap har hon i såväl goda som tuffa tider fokuserat på sälj och företagskulturen. Årets säljare 2011 värnar varumärket med personalen som främsta tillgång. Framgång som bygger på samspel och delaktighet har resulterat i branschledarskap år efter annat och vinst när andra går minus.

Årets Kommunikatör går till Patrik Sjöberg:

Årets Kommunikatör 2011 har hyllats under årtionden som idrottsvärldens rockstjärna. Tuff, frispråkig och allt annat än förutsägbar har han satt strålkastarljuset på ett tabu - ett avskyvärt brott mot barn med drömmar som förvandlats till skam. Som den världsstjärna han är har han modigt agerat och upplyst en värld vad som kan ske i kulisserna av framgång – när ingen ser.

Årets Marknadsförare går till Clarion Hotel Post:

”Årets Marknadsförare 2011 är en färgstark aktör som likt en frisk fläkt svept in över stan. Löfte gavs att skapa ett nytt vardagsrum, en ny mötesplats i det nya, kreativa Göteborg. Banderoller på tatuerade rockstars, kreatörer och svenskamerikansk mästerkock prydde husfasaden på det postala hus som stått sedan 1921. Med stor entusiasm, mod och energi har Årets Marknadsförare 2011 såväl globalt som lokalt kommunicerat ut ett nytt ansikte av Göteborg som en kreativ och nytänkande stad.”

MiG, Marknadsföreningen i Göteborg har funnits sedan 1933 och är en mötesplats för människor i Göteborgs näringsliv med fokus på försäljning, media och marknadsföring. MiG har drygt 1300 medlemmar. MiG tillgodoser sina medlemmar kunskap om Göteborgs näringsliv, marknadsföring, media, försäljning och bidrar med nätverk på såväl bred som djup front. www.mig.se

Kristina Cohn Linde, VD för Marknadsföreningen i Göteborg