Marknadsföreningen i Göteborg premierar insatser inom marknadsföring, försäljning och kommunikation

Under dagens Guldfrukost utsåg Marknadsföreningen i Göteborg (MiG) idag de som under 2017 gjort uppmärksammade insatser inom marknadsföring, försäljning och kommunikation. Vinnare är Julia Gillgren och Malin Saarinen, Uncle Unicorn och Sam Manaberi, TRINE samt Lucas Simonsson, Jonas Fagerström och Carl Deman, JLC.

Vi har haft en fantastisk morgon då vi korat riktigt härliga profiler i tre kategorier, cool underhållning av DJ Susanne Svensson & Phelix och inte minst grym föreläsning av futurologisten Aric Dromi. Det man kan säga som är signifikativt för dagens alla tre vinnare är att de är unga, kommunikativa i ”nya” medier, målmedvetna och otroligt kreativa. Men framför allt har de alla ett värdebaserat synsätt som de agerar och kommunicerar utifrån, säger Kristina Cohn Linde, VD MiG - Marknadsföreningen i Göteborg.

Vinnarna tillkännagavs idag den 10 november på IHM Business School i Göteborg under MiG:s evenemang Guldfrukosten och de prestigefyllda priserna delades ut i tre kategorier; Årets Marknadsförare, Årets Säljare och Årets Kommunikatör 2016.

Här är alla vinnarna med juryns motiveringar:

Årets Marknadsförare 2017 – Julia Gillgren och Malin Saarinen, Uncle Unicorn
Årets Marknadsförare 2017 är en duo vars talang är något av en sensation, en ung sådan. Med ett fräscht anslag fokuserar de i sin kommunikation på framtidens teknik, starka värderingar och transparens med ett normkritiskt anslag a´ la Julia/Malin. En röd tråd och ett ledmotiv är viljan att göra världen lite bättre – alltid. Efter ett åtta månaders långt reklammaraton kammade Årets Marknadsförare hem segern i den internationella reklamtävlingen Young Glory, ”kategori studenter” i konkurrens med 222 lag från 26 länder. Grattis Julia Gillgren och Malin Saarinen, ett vinnande team som lyckats med den bedriften i Montréal och nu i Göteborg där ni också kan titulera er – Årets Marknadsförare 2017.

Årets säljare 2017 - Sam Manaberi, TRINE
En modern säljare arbetar med en enda produkt; Förtroende. - Att vara en person som genom hela sitt väsen skapar förtroende i en värld där beslut är svåra att få. Att lova precis det man tänker leverera, genom att aktivera både hjärna och hjärta hos köparen. Att sälja produkter är lättast, du ser vad du får” - Det svåraste är att sälja in en dröm, en riktigt stor tanke. Då krävs passion, klipp i stegen och en blick som aldrig flackar. Det krävs att man i hela sitt väsen är trygg i sig själv, samtidigt som man är ödmjuk, intresserad och påläst. Inte alla orkar, men i dag hyllar vi en person som sålde det svåraste som finns att sälja, och lyckades så bra att CNN köpte. Grattis Sam Manaberi för att du visar oss vägen för hur modern försäljning går till, på riktigt.

Årets kommunikatör 2017 – Lucas Simonsson, Jonas Fagerström och Carl Deman, JLC
Årets kommunikatör 2017 är en trio som förmedlar kanske det viktigaste av allt – glädje. Årets kommunikatör är opinionsbildare av vår tid med humor som främsta vapen. Vår trio skapar interaktivitet och gemenskap bland en skara av hundratusentals följare, med ett content som ofta handlar om människors respekt för varandra. Årets kommunikatör har träffsäkert lyckats med bedriften att förmedla viktiga, humanitära budskap med humor och nå hela vägen in. Grattis JLC som skapat framgång i en grupp av tre…….och var och en för sig.

MiG, Marknadsföreningen i Göteborg är en mötesplats för människor i Göteborgs näringsliv med fokus på försäljning, media och marknadsföring. MiG har drygt 1000 medlemmar. MiG tillgodoser sina medlemmar kunskap om Göteborgs näringsliv, marknadsföring, media, försäljning och bidrar med nätverk på såväl bred som djup front. Marknadsförbundet utsåg i oktober i år MIG till årets marknadsförening.www.mig.se

Foto: Från vänster  Lucas SimonssonJonas FagerströmMalin SaarinenJulia GillgrenSam Manaberi
Fotograf: Ola Dyrhill (www.olasfoto.se)

Snabbfakta