Fortsatt barnbokssamarbete med välkända Animal Planet

I mitten på januari släpptes två nya böcker i fackboksserier från Animal Planet. Det är fantastiskt att kunna ge ut så fina fackböcker för barn säger Camilla Silfvenius, förlagschef på Massolit Förlag.

Fackböckerna är fyllda med spännande fakta och foton på djur från hela vår fantastiska värld. På Massolit Förlag ges Animal Planets böcker ut i två olika serier, mitt liv i naturen och märkliga och makalösa djur. Den första serien är riktad till barn mellan 3-6 år och här får man följa ett djur från barn till vuxen. I vårens utgivning är det gorillan som är i fokus. Märkliga och makalösa djur är en tematisk serie för de något äldre barnen, 6-9 år. Denna gång är det skrytmånsarna som har fått en egen bok. Påfåglar, kameleonter och många andra arter som har spännande taktiker för att imponera på en partner eller förvilla en fiende.

Böckerna är illustrerade med foton från Animal Planets egna fotografer.

Helena Andersson
PR & Information

Massolit Förlag
helena@massolit.se

Massolit Förlag är ett fristående förlag med ambitionen att ha utgivning präglad av kvalitet och mångfald. Vi ansvarar också för den svenska utgivningen hos barnboksförlaget Turbine. Massolit Förlag samarbetar med Lethe förlag, ett imprint för utvald internationell kvalitetslitteratur.

Om oss

Massolit Media AB (publ) är ett svenskt mediebolag noterat på Aktietorget sedan april 2013 med ca 600 ägare. Utgivning är präglad av kvalitet och mångfald inom både det digitala och tryckta formatet. Vi lägger grunden till en kreativ och öppen miljö där det finns plats för allt ifrån skönlitterära verk, till globala spel och barnboksappar.

Det är fantastiskt att kunna ge ut så fina fackböcker för barn.
Camilla Silfvenius, förlagschef