Matkassen med de goda såserna fyller 10 år

Report this content

I våras var det 10 år sedan matkasseföretaget Matkomfort grundades i Tyresö och sedan dess har man expanderat kraftigt. Leveransområdet täcker nu nästan hela Mälardalen. Men basen finns fortfarande kvar i Tyresö – där såser, grytbaser och fonder fortfarande tillagas av kockarna i det egna köket.

– Jag tror att en framgångsfaktor för oss är att vi själva fortfarande ser oss som ganska små trots att vi vuxit så mycket under de här tio åren – vi upplever oss själva som ett litet familjeföretag, även fast vi inte har några släktband med varandra. Vi har alltid fått höra att vi är snabbfotade och enkla att ha att göra med, säger Henrik Isaksson, kock, VD och grundare av Matkomfort.

För att fira 10-årsjubileumet har man tillsammans med ett antal samarbetspartners tagit fram tre exklusiva jubileumslådor som kommer såldes i begränsad upplaga under våren och till hösten fortsätter firandet.

- Förutom ett antal jubileumsöverraskningar från våra samarbetspartners så innehåller lådorna våra kunders mest älskade rätter genom åren, som en hyllning till våra många trogna kunder, säger Henrik.

Henrik Isaksson
VD, grundare & kock
henrik@matkomfort.se

Matkomfort är matkassen med de goda såserna. Våra kockar lagar alla tidskrävande såser, grytbaser och fonder från grunden. Du färdigställer och serverar. Resultatet blir mindre tid för dig i köket. Och ännu godare middagar.

Taggar:

Snabbfakta

Idén till Matkomfort fick Henrik Isaksson redan 2005. Han kände själv ett behov av hjälp i vardagen men ville inte bara packa en kasse råvaror. 2008 levererades de första lådorna.

Citat

Jag tror att en framgångsfaktor för oss är att vi upplever oss själva som ett litet familjeföretag, även fast vi inte har några släktband med varandra. Vi har alltid fått höra att vi är snabbfotade och enkla att ha att göra med.
Henrik Isaksson, kock, VD och grundare av Matkomfort.