Nu lanseras Matkomforts Premium Helg – En tvådagarskasse som levereras lagom till helgen

Report this content

Nu lanserar vi Matkomforts Premium Helg, en kockförberedd matkasse för dig som önskar leverans inför helgen – den innehåller två kompletta middagar som passar lika bra för att sätta guldkant på helgen som för att få en bra start på nästa vecka.

Matkassen som sätter guldkant på helgen. Huvudråvarorna är färska och noga utvalda för den där äkta helgkänslan. Självklart är middagarna liksom i alla våra matkassar kockförberedda och lagade från grunden, utan onödiga tillsatser.

”Själv kommer jag även använda den när vi har gäster på besök. Blir ni fyra till middagen så beställ bara 2 portioner och servera två halva rätter per person. Komplettera sedan med en liten förrätt och en dessert så kan du enkelt briljera med en fyrarätters middag.” säger kock och grundare Henrik Isaksson.

Matkomforts Premium Helg är precis som våra övriga menyer kockförberedd och lättlagad. Du lägger mellan 15 och 20 minuter av din tid i köket, och du får äta god mat lagad från grunden. Ugn och spis får jobba en stund också och du kan umgås med dina gäster eller din familj!

”Vi har lyssnat på våra kunders önskemål och målsättningen med Premium Helg är att erbjuda hemleverans av god kockförberedd mat lagad från grunden även på helgen. Med en extra helgkänsla. Torsdagsleveransen är en annan fördel nu på våren för de kunder som inte är hemma på söndagarna. ”säger Maria Berghagen Enander, vd.

Premium Helg består av två kompletta middagar. Det enda som behövs hemma är salt, peppar och något att steka i.

Premiärleverans torsdag 11/5-2017. Premium Helg kommer att var tillgänglig en begränsad period under våren 2017 och säljs i Stockholmsområdet (ej Uppsala och Södertälje dit Matkomfort vanligtvis levererar).

2 portioner, 2 dagar - 725 kr
4 portioner, 2 dagar – 1 400 kr
6 portioner, 2 dagar – 2 075 kr

Mer information kommer inom kort på matkomfort.se

Maria Berghagen Enander
maria@matkomfort.se

Marie-Fe Edwardsson
Press och bildmaterial
press@matkomfort.se

Matkomfort säljer vardagsmiddagar som levereras hem till dörren. Maten är tillagad från grunden och förberedd så långt att det bara behövs 5-20 minuter aktiv tid i köket, beroende på vilken meny du väljer.

Matkomfort ger dig näringsriktiga, goda och vällagade middagar varje vecka med lättlagad mat för vardagskvällar då man varken har tid eller lust att planera, handla och laga en stor middag från grunden. Varje hushåll kan bestämma exakt hur många portioner man behöver.

Matkomfort startades 2008 och har i dag cirka 2 500 abonnenter i Storstockholmsområdet + Uppsala med omnejd. Varje vecka lagas ca 18.000 portioner mat.

Taggar:

Matkomfort har levererat vardagsmat i Stockholm med omnejd sedan 2008.
Twittra det här
Nya Matkomforts Premium Helg innehåller två härliga premiuminspirerade rätter med utvalda högkvalitativa huvudråvaror.
Twittra det här

Citat