Nytt försäljningsrekord för Mat.se

Den starka utvecklingen för matbutiken Mat.se fortsätter. Under september ökade försäljningen till 12,4 MSEK. En ökning med 40 procent mot den tidigare bästa månaden (maj 2014, 8,9 MSEK).

– Försäljningen per leveransdag ökade i september med 115 procent mot föregående år. Det är ett tydligt kvitto på att vi gör rätt och vi har tagit ytterligare ett viktigt steg i vår tillväxtstrategi. Etableringen i Stockholm var en del i strategin och bidrar sedan 31 mars till försäljningen, säger Måns Danielson, VD för Mat.se

Den digitala mathandeln växte under andra kvartalet 2014 med 32 procent där middagslösningar hade en tillväxt med 15 procent och lösplock växte med 55 procent, enligt D-food Index från Svensk Digital Handel.

Matse Holding ABs aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamn MAT. Remium Nordic AB är bolagets certified adviser. Bolagsbeskrivning och mer information om verksamheten finns på www.mat.se/investor.