Max Matthiessen sluter internationellt samarbetsavtal

Report this content

Max Matthiessen sluter internationellt samarbetsavtal · Max Matthiessen sluter samarbetsavtal med tyska Buck Heissman International Services GmbH · Max Matthiessens verksamhet stärks genom medverkan i ett världsomspännande nätverk. Max Matthiessen etablerar en stark närvaro i Europa genom samarbetsavtal med tyska Buck Heissmann International Services GmbH. Max Matthiessen är utsedd till nordisk representant för Buck Heissman som idag är etablerad i de flesta av Europas länder samt representerade genom ett världsomspännande nätverk omfattande över 60 kontor. Avtalet trädde i kraft den 1 oktober i år. - Samarbetet med Buck Heissmann kompletterar främst vår verksamhet inom konsulttjänster för belöningssystem, förmånsprogram samt pensions- och försäkringsprogram, säger Christer Löfdahl, VD på Max Matthiessen. Vidare berättar Christer; - Genom lokal kompetens kan vi nu erbjuda våra kunder med internationell verksamhet en effektiv och professionell rådgivning samt individuella lösningar relaterade till våra kunders behov. Gärmund Sandberg, VD på Max Matthiessen Human Capital Consulting, berättar vidare: - Samarbetet möjliggör att vi kan följa och erbjuda tjänster till de kunder som har sitt huvudsäte och ägarbild utanför Sverige men verkar på den nordiska marknaden. Därigenom ser vi en stor potential i en ökad kundbas. Max Matthiessen slöt nyligen ett samarbetsavtal med danska Complet Pensionsrådgivning, ett av de ledande försäkringsmäklarbolagen i Danmark. -Att Buck Heisssman och Complet Pensionsrådgivning valt Max Matthiessen som samarbetspartner beror främst på vår ledande ställning på den svenska marknaden, våra avancerade IT lösningar samt vår erfarenhet och kompetens. Tyskland står idag inför en pensionsreform där vi via Buck Heissman kan bidra med erfarenheter och produktlösningar, berättar Christer Löfdahl. Christer menar också att en fördjupning av samarbetet i Tyskland inte är att utesluta. För ytterligare information kontakta: Christer Löfdahl VD, Max Matthiessen Liv & Finansmäklare AB Telefon: 08 613 02 46, e-post: christer.lofdahl@maxm.se Camilla Maravelias Informationschef, Max Matthiessen Liv & Finansmäklare AB Telefon: 08 613 05 15, e-post: camilla.s.maravelias@maxm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00700/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00700/bit0002.pdf