Få favoritburgaren levererad med McDelivery och UberEATS

Nu lanseras McDelivery med Uber Eats – vilket gör det möjligt att få sin McDonald’s-burgare levererad till sig. Tjänsten har länge efterfrågats av McDonald’s gäster och de kan nu glädjas åt att den blir verklighet. McDelivery är ett samarbete mellan McDonald’s och Uber Eats och finns tillgängligt, på utvalda restauranger i Stockholm, från och med den 3 maj. Genom McDelivery går det att få sin favoritmeny hem till dörren, till kontoret, till parken eller var som helst däremellan, direkt via Uber Eats app.

McDonald’s är en av Sveriges mest tillgängliga restauranger och för att göra det ännu smidigare för sina gäster att njuta av sin favoritmeny på en picknickfilt i parken, en sen kväll på kontoret eller hemma på barnkalaset lanserar McDonald’s nu McDelivery. Ett samarbete med Uber Eats som ger stockholmarna möjlighet att få sin mat levererad.

Vi på McDonald’s brinner för att kunna ge alla en matupplevelse och snabb service av högsta kvalitet.  Att kunna erbjuda våra gäster möjlighet att beställa från vår meny, oavsett om de är hemma, ute i solen eller på jobbet, känns helt i linje med vad som efterfrågas och Uber Eats innovativa plattform är det perfekta verktyget för att möjliggöra detta, säger André Singh, franchisetagare i Stockholm.

McDelivery har sedan tidigare lanserats på andra marknader runt om i världen, bland annat i Frankrike och Storbritannien där det mottagits väl och nu lanseras alltså tjänsten på den svenska marknaden. McDonald’s samarbete med Uber Eats är ett sätt att möta efterfrågan hos de svenska gästerna, som nu genom ett enkelt knapptryck i Uber Eats app kan se menyn, beställa och följa leveransen i sin mobil.

- Vi är väldigt glada över samarbetet med McDonald’s och möjligheten att kombinera enkelheten och pålitligheten i Ubers teknologi med McDonald’s breda och älskade meny. Uber Eats och McDonald’s möts i ett spännande läge där vi båda är redo att ta nästa steg för att tillsammans utveckla framtidens måltidslösningar, säger Bodil Sidén, kommunikationsansvarig för Uber i Sverige.

McDelivery med Uber Eats lanseras den 3 maj på sex utvalda McDonald’s-restauranger i Stockholm: Vasagatan, Kungsgatan 4, S:t Eriksgatan, Folkungagatan, Globen och Solnavägen. Från 17 maj erbjuds McDelivery även på följande McDonald’s-restauranger: Centralen, Sergelgatan, Hötorget, Regeringsgatan, Karlaplan, Hornsgatan, Slussen, Götgatan och Liljeholmen.

Mat från McDonald’s kommer att kunna beställas under Uber Eats ordinarie öppettider, alla dagar i veckan från 11.00 på förmiddagen till 23.00 på kvällen.

Presstjänsten på Uber Eats, 070-341 26 04, bodil@uber.com

​Om McDonald’s i Sverige
Med ca 210 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. Vi har en bred meny och serverar mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Genom vår storlek och vårt nära samarbete med våra leverantörer har vi full kontroll på hela leverantörsledet från gård till våra gäster. Vi samarbetar med LRF (Lantbrukarnas Riksförbund) för ett framtida svenskt jordbruk. McDonald’s har ca 12 000 medarbetare och är Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Alla restauranger ägs och drivs lokalt av egna företagare. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på FacebookInstagram och Twitter

Om Uber Eats
Uber Eats är Ubers matleverans-app som gör mat lika enkelt som att boka en resa, oavsett om du är hemma, på kontoret eller i parken. Uber använder sin teknik för att utvidga sitt nätverk av partners för att leverera mat till hungriga kunder som kan följa sin order, skräddarsy drop-off och använda samma konto som de använder för att boka resor. Uber Eats finns tillgängligt i mer än 70 städer över hela världen.