McDonald’s lanserar burgare med Hot Sriracha – dessutom gör favoriten Tasty comeback på menyn!

Från och med idag serverar McDonald’s en nyhet för alla som gillar hetta och en gammal favorit för alla McDonald’s fans. Båda burgarna kommer att serveras som full flex, vilket betyder att det går att välja mellan en vegetarisk burgare, saftigt nötkött som singel- eller dubbelburgare eller med frasig kyckling.

Nya McSelection Hot Sriracha är het av srirachamajonnäsen som är gjord på chilifrukt, vinäger och vitlök. Burgaren består också av krispig bataviasallad, mild cheddarost, rostad lök, bacon och ett nytt gott bröd. Dessutom kommer storfavoriten Tasty tillbaka till menyn. Burgaren, som lanserades på McDonald’s Sverige redan 2003 och som blivit en välkänd burgare över hela världen, gör nu comeback och kommer precis som McSelection Hot Sriracha gå att beställa med valfritt protein.

– Vi tycker att det är otroligt roligt att få presentera nyheten McSelection Hot Sriracha. Det är en lite spicy burgare, som är framtagen av vårt Food Team i Sverige, med smaker som vi tror kommer passa perfekt under de här mörka vinterdagarna. Den heta srirachamajonnäsen, den krispiga bataviasalladen och vårt nya goda bröd ger en riktig smakupplevelse som dessutom serveras med valfritt protein – så att alla kan njuta av den, säger Nina Remöy, ansvarig för Food Team på McDonald’s.

Att flexa genom att kunna välja protein går i linje med McDonald’s hållbarhetsstrategi, och ambitionen är att kyckling, fisk och vegetariskt ska utgöra 50 % av inköpt protein till 2020.

McSelection Hot Sriracha och Tasty kommer att serveras på utvalda McDonald’s restauranger från 22 januari och fram till 15 april.

Bilder för nedladdning finns på Flickr

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Nerell, presschef McDonald‘s
presschef@se.mcd.com , tel: + 46 70 354 85 05

Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och Sveriges största flexitariska restaurangkedja. Samtliga restauranger ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Sedan 2011 stödjer vi svenskt jordbruk genom ett aktivt samarbete med LRF, Lantbrukarnas Riksförbund. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på TwitterFacebook och Instagram.