Apollo erbjuder studentrabatt på charterresor i samarbete med Mecenat

Apollo har ingått ett avtal med Mecenat som förmedlar studentrabatter till närmare en miljon studerande. Apollo kommer erbjuda studentrabatt på alla charterprodukter samt unika erbjudanden på utvalda hotell.

Studenter är en ny och spännande målgrupp för Apollo. Traditionellt har charterbranschen tidigare fokuserat mycket på barnfamiljer och par i olika åldrar och stadier i livet. Nu tar Apollo steget vidare och inkluderar studenterna som en intressant målgrupp. Studenter är en målgrupp som oftast är mycket reseintresserade och som har ett mer flexibelt resmönster.

Avtalet innebär att Apollo kommer kommunicera regelbundet via Mecenats samtliga kommunikationskanaler. Dessutom kommer vi tillsammans utveckla samarbetet för målgruppens intresse.

-Vi tror att många studenter värdesätter möjligheten att kunna resa till sol och värme men att de har en begränsad budget för detta. Därför tycker vi att det känns extra bra att nu kunna möta denna målgrupp och erbjuda studenterna billigare resor, säger Kajsa Moström informationschef Apollo.

-Reserabatter har alltid tillhört de riktigt viktiga studentrabatterna. Att nu för första gången kunna erbjuda charterresor med studentrabatt är väldigt spännande och ett välkommet komplement till våra övriga reserabatter, säger Tomas Hansson, kommunikationsansvarig Mecenat.

För information kontakta:
Åsa Johnsson, informatör Apollo
Asa.johnsson@apollo.se, 08-673 85 09
Tomas Hansson, kommunikationsansvarig Mecenat AB
tomas.hansson@mecenat.se, 031 701 30 64.

Om Mecenat

Flera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2012/2013 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola.
Mecenatkortet bevisar att du studerar och berättigar till tusentals rabatter över hela Sverige. I januari 2013 lanserades Mecenat studentrabatter i Danmark. Mecenat AB ägs av Mecenat Holding AB.

Taggar:

Om oss

Om MecenatFlera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2013/2014 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. I januari 2013 lanserade vi Mecenat studentrabatter i Danmark. Mecenat ApS och Mecenat AB ägs av Mecenat Holding AB.