Mecenat AB vann upphandlingen av CSN-kortet

Efter upphandling har CSN beslutat att Mecenat AB får fortsatt förtroende att ge ut CSN-kortet till Sveriges studerande. Uppdraget löper under de närmaste tre åren, med möjlighet till förlängning i ytterligare ett år.

-Från CSN:s sida är det med tillfredsställelse vi kan konstatera att de studerande i Sverige fortsättningsvis får tillgång till varor och tjänster till rimliga priser, säger Jan Söderholm, ekonomichef på CSN. Samarbetet med Mecenat säkerställer våra ambitioner att ge rabatter till studerande vilket ska underlätta deras studier.

-Vi är självklart mycket glada över att ha fått uppdraget att ge ut CSN-kortet i ytterligare tre år. Vi ser det som ett kvitto på det hårda arbete vi lagt ner på att skapa rabatter som underlättar studenternas studiesociala situation, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB

Mecenat har gett ut CSN-kortet sedan 1998 och under den tiden utvecklat det från ett enkelt papperskort för reserabatter till ett kort som ger rabatt hos drygt 1 800 företag, stora som små. Microsoft, SJ, Apple, Tele2, Swedbank, CDON.COM m fl samsas med lokala caféer och butiker.

-Vi förmedlar studentrabatter som hjälper studenterna under en ekonomiskt pressad tid. Det är rabatter som är viktiga för studierna men som också ger en möjlighet att sätta lite guldkant på livet vid sidan om skolan, säger Jonas Levin.

Om oss

Om MecenatFlera av världens starkaste varumärken använder Mecenat som samarbetspartner kring sina studentrabatter. Vi ger ut Mecenatkortet till Sveriges studerande. Under läsåret 2013/2014 skickar vi ut 1,3 miljoner kort till studerande från första årskurs på gymnasiet till sista termin på universitet och högskola. I januari 2013 lanserade vi Mecenat studentrabatter i Danmark. Mecenat ApS och Mecenat AB ägs av Mecenat Holding AB.