Meda kommenterar amerikanska rykten

Med hänsyn till nuvarande rykten om Medas amerikanska verksamhet vill Meda klargöra att affärsutveckling är en naturlig del av affärsmodellen. Detta inkluderar bland annat förvärv, avyttringar, inlicensieringar samt samarbeten. Att utvärdera den amerikanska verksamheten är ett sådant projekt. Medas policy är dock att inte kommentera dessa aktiviteter.

Vid eventuella frågor, kontakta:

Paula Treutiger, VP Corporate Communications & Sustainability   tel: 0733-666 599                                                                                                                                paula.treutiger@meda.se

Meda AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 augusti 2015 kl. 13:15.

MEDA AB (publ) är ett ledande internationellt specialty pharmaföretag. Medas produkter säljs i över 150 länder världen över och bolaget har egna marknadsorganisationer i fler än 60 länder. Medas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm under Large Cap. För mer information besök www.meda.se.