Meda startar generikasamarbete

Meda startar generikasamarbete Meda AB har tecknat ett exklusivt avtal gällande marknadsföring och försäljning av generiska läkemedel med Schein Pharmaceuticals, USA. Avtalet omfattar Norden och Baltikum. De första produkterna beräknas lanseras under år 2000. - Avtalet med Schein Pharmaceuticals ger Meda möjligheten att ta en framträdande position på generikamarknaden, säger Medas VD Göran Pettersson. Vi får en globalt stark partner, vilket ger oss möjlighet att långsiktigt etablera Meda på marknaden. Schein Pharmaceuticals är ett av de ledande generikaföretagen i USA. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför ett av de bredaste generikasortimenten i branschen. Se även www.schein-rx.com. För ytterligare information kontakta Göran Pettersson VD Telefon 031-701 28 01 eller 070-445 03 01 Annette Johansson Informationschef Telefon 031-701 29 04 eller 070-445 03 00 Meda utvecklar lönsamma affärsrelationer i Norden och Baltikum i samarbete med internationellt verksamma producenter inom läkemedel, nutrition och medicinteknik. Med stor branschkännedom och kompetens inom marknadsföring och försäljning tillför vi hälso- och sjukvården nyttigheter samtidigt som vi främjar vår och våra partners utveckling och tillväxt. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00390/bit0002.pdf