Uttalande från styrelsen för Meda

Detta uttalande görs av styrelsen (”Styrelsen”) för Meda AB (publ) (”Meda”) i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Styrelsen kan bekräfta att den har blivit kontaktad av Mylan, Inc. (”Mylan”) rörande ett indikativt förslag om ett samgående. Styrelsen har diskuterat frågan och beslutat att avfärda förslaget. Alla vidare diskussioner med Mylan har avbrutits utan vidare åtgärd.

Meda AB (publ)

Vid eventuella frågor, kontakta:

Paula Treutiger, Investor Relations                                              tel: 0733-666 599                                                                                                                                paula.treutiger@meda.se

Meda AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 april 2014 kl. 15:00.

MEDA AB (publ) är ett ledande internationellt specialty pharmaföretag. Medas produkter säljs i drygt 120 länder världen över och bolaget har egna marknadsorganisationer i fler än 55 länder. Medas aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Stock Exchange i Stockholm under Large Cap. För mer information besök www.meda.se.