• MedCap AB/

Abilia tecknar nytt avtal med Arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV) – avtalet reglerar försäljning av kognitiva hjälpmedel på den Norska marknaden de kommande två åren

MedCap ABs dotterbolag Abilia får fortsatt förtroende att leverera kognitiva hjälpmedel i Norge. Avtalet kan förlängas med ett plus ett år om myndigheten så väljer. Avtalet reglerar knappt två tredjedelar av koncernens försäljning i Norge och träder i kraft 1 mars 2019. Utfallet av upphandlingen kan överklagas under 14 dagar från offentliggörande av beslutet.

”Våra lösningar har tagits fram i nära samarbete med brukare, branschexperter och forskare och vi är noga med att säkerställa att hjälpmedlen har klinisk effekt och håller hög kvalitet. Vi är glada att NAV har värdesatt vår höga kvalitet och rankat oss som ledande inom flertalet av avtalets områden” säger Tove Christiansson, VD på Abilia.

”Avtalet med NAV är en förutsättning för att få sälja dessa produktgrupper på den Norska marknaden och det är mycket glädjande att vi fått förnyat förtroende från myndigheten för en ny avtalsperiod.” säger Karl Tobieson, VD MedCap.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 januari 2019 kl 15:30 CEST.