MedCaps dotterkoncern Abilia har beslutat att lägga ner driftställe i Risör

MedCaps dotterkoncern Abilia med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Storbritannien omorganiserar och har beslutat att stänga sitt driftställe i Risör i Norge och flyttar verksamheten till andra delar i koncernen. Enheten i Risör har tio anställda och har framförallt fungerat som logistik och monteringsenhet för den norska marknaden.

Abilia kommer ta engångskostnader på motsvarande 2,3 MSEK under andra kvartalet. Årliga besparingspotentialen bedöms till 4 MSEK.

MedCap är en marknadsnoterad investeringsorganisation med fokus inom Life Science. Affärsidén är att över tiden skapa högsta möjliga avkastning genom att investera i, utveckla och avyttra företrädesvis onoterade bolag. MedCap erbjuder en investeringsmöjlighet inom onoterade life science bolag för marknadens aktörer. MedCap handlas under symbolen MCAP på First North Premier som drivs av NASDAQ OMX. Mer information finns att läsa på hemsidan www.medcap.se. Certified Adviser är Remium, www.remium.se.