Marknadsuppdatering

MedClair International AB (publ) (”MedClair” eller ”Bolaget”) meddelade i pressmeddelande av den 19 oktober 2016 att hela styrelsen avgår. Efter pressmeddelandet gick ut har företagsledningen har samtal med Håkan Gustâv. Efter samtal med styrelseledamoten Håkan Gustâv uttrycker han sitt fulla förtroende för företagsledningen och han har beslutat sig att sitta kvar i styrelsen för Bolaget.

Företagsledningen, tillsammans med Gustâv, har under den senaste veckan arbetat på att lösa den prekära situation som nu uppstått. Ett åtgärdsprogram håller på att utformas och förväntas presenteras för marknaden under nästkommande vecka. Som en del i detta åtgärdsprogram kommer kvarvarande styrelse att kalla till en extra bolagsstämma i syfte att välja en intermistisk styrelse, samt ny revisor, för att läka bristen avseende ofullständig styrelse.

Kallelsetiden för en sådan stämma är två veckor och efter genomförandet av extrastämman kommer det att kallas till ordinarie stämma, där bland annat aktieägarna i Bolaget skall ta ställning till fastställande av årsredovisningen för räkenskapsåret som slutade den sista juni 2016, samt därtill bland annat besluta om utdelningen av vederlaget från koncernens olje- och gastillgångar (Aktier i Petrotarg AB).

För ytterligare information kontakta: Anders Lagerberg, VD
MedClair International AB (publ)
Telefon: 070 – 688 65 36