Mediaprovider expanderar genom utgivning i Norge

Mediaprovider Scandinavia AB – listat på First North – har i dagarna tecknat ett licensavtal med Bladforlaget AS för utgivning av bolagets produkter i Norge. Som första produkt kommer produkten Mobil att lanseras.

Som ett led i bolagets strategi att expandera i Skandinavien har Mediaprovider ingått ett samarbete för utgivning av bolagets produkter och tjänster i Norge. Under oktober 2007 kommer tidningen Mobil att lanseras i norsk version. Genom avtalet kan Mediaprovider etablera sig i Norge genom en partner med lokal förankring och marknadskunskap.

Pontus Brohult, vice koncernchef och publisher kommenterar:
- Vi har under en längre tid diskuterat en Norgeetablering och jag är mycket nöjd med den här lösningen. För oss är det viktigt att jobba med en partner som har samma publicistiska värderingar som vi har och det har Bladforlaget. Samtidigt kan vi och våra aktieägare ta del av fördelarna med att finnas i ytterligare ett land utan de risker en egen etablering medför.

- Mobil bjuder på Skandinaviens bästa redaktionella material om mobilmarknaden och vi ser fram emot att vidareutveckla konceptet i Norge; ett land som också lever och andas med den mobila utvecklingen, säger Mobils norska redaktör Tor Fosheim.

Pontus Brohult, vice koncernchef , tel 0701-85 21 13, e-post: pontus.brohult@mediaprovider.se

Om oss

Mediaprovider Scandinavia AB (publ) är ett expansivt medieföretag med fokus på Internet publishing. Bolagets aktie handlas på First North och koncernens omsättning uppgår till ca 70 MSEK. I Sverige driver bolaget webbtjänsterna www.mobil.se, www.mobilforum.se, www.kameraochbild.se, www.fotoguiden.se, www.prylportalen.se, www.stardustmagazine.se, www.dvdforum.nu www.mobilmagazine.com, samt ger ut tidningarna Mobil, Kamera&Bild och Allt om Film i Sverige. I Danmark driver bolaget www.mobil.nu, tidningarna Mobil och Zoom/Alt om Digitalfoto, IT-portalen och tidningen ComON, IT-jobbsportalen jobeasy.dk, Mac-communityn mediamac.dk, ungdomscommunityn Netstationen n.dk, pryltidningen GEAR och IT-branschtidningen CRN.