OSLO BÖRS STYRELSE GODKÄNNER SCN:S ANSÖKAN OM NOTERING PÅ OSLO AXESS

(NGM: SCN MTF)

Styrelsen för Oslo Börs godkände vid sitt styrelsemöte idag ansökan från Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) om notering av bolagets aktier på Oslo Axess.

Mer information om beslutet samt villkoren för detta återfinns i pressmeddelandet från Oslo Börs, som finns att läsa i sin helhet på www.oslobors.no.

Mer information:

Ulf Söderberg, CEO, ulf.soderberg@scnutrition.com, +46 708 13 22 81

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Membraseven, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. SCN är noterat på NGM Nordic MTF sedan den 6 december 2006.