BESLUT OM NYEMISSION AV TECKNINGSOPTIONER I SCN

Vid en extra bolagsstämma i Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) den 29 januari 2007 beslutades om nyemission av teckningsoptioner i bolaget.

Nyemissionen sker i form av ett incitamentsprogram till ledande befattningshavare och styrelseledamöter. Optionerna kommer att kunna utnyttjas under september månad 2008, och teckningskursen är satt till 15 kronor per aktie. För varje option som tecknas ska tecknaren erlägga en premie på 2,46 kronor.

VD Ulf Söderberg, ulf.soderberg@scnutrition.se, +46 708 13 22 81

Scandinavian Clinical Nutrition AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Tio personer arbetar idag för bolaget, som bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Membraseven, Microlactin och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser, inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader.