Ändrat antal aktier och röster i Mekonomen

Till följd av den företrädesemission som Mekonomen AB (publ) (”Mekonomen” eller ”Bolaget”) tidigare informerat om har antalet aktier och röster i Mekonomen ändrats under oktober 2018.

De aktier som tecknats med stöd av teckningsrätter har nu registrerats vid Bolagsverket. Det totala antalet aktier i Mekonomen har som en följd av detta ökat med 20 408 857 aktier, motsvarande 20 408 857 röster.

Per den 31 oktober 2018 uppgår det totala antalet aktier i Mekonomen till totalt 56 310 344 aktier. Antalet röster i Mekonomen uppgår per samma datum till totalt 56 310 344 röster.

För ytterligare information, kontakta:

Pehr Oscarson, vd och koncernchef Mekonomen AB,
Telefon 08-464 00 00 E-post: pehr.oscarson@mekonomengroup.com

Åsa Källenius, CFO Mekonomen AB
Telefon 08-464 00 00 E-post: asa.kallenius@mekonomengroup.com

Helena Effert, IRO Mekonomen AB
Telefon 08-464 00 00 E-post: helena.effert@mekonomengroup.com

Denna information är sådan information som Mekonomen AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument.Informationen lämnades, genom Pehr Oscarsons försorg, för offentliggörande den 31 oktober 2018 klockan 08:00.

Mekonomen Group består av norra Europas ledande bilservicekedjor, FTZ, Inter-Team, MECA, Mekonomen och Sørensen og Balchen, med egen grossistverksamhet, med fler än 450 butiker och över 3 300 verkstäder vilka arbetar under koncernens varumärken. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag.