Inbjudan till presentation delårsrapport 1 januari - 30 september 2015

Mekonomens delårsrapport 1 januari - 30 september 2015 offentliggörs onsdagen den 11 november klockan 07:30. En frukostpresentation hålls samma dag klockan 09:00 på Mekonomen Groups huvudkontor, Solnavägen 4 (plan 10), Stockholm och en telefonkonferens hålls på engelska klockan 10:30.

Mekonomens VD och koncernchef Magnus Johansson, CFO Per Hedblom samt Vice VD Marcus Larsson, kommer presentera resultatet och svara på frågor. Presentationsmaterial kommer finnas tillgängligt från 08:00 den 11 november på www.mekonomen.com under Investerare/Analytikerpresentationer.

Anmälan till frukostpresentationen på Solnavägen 4 skall göras senast den 9 november till Johanna Turebrand johanna.turebrand@mekonomen.se , eller telefon +46 (0)72-519 40 06.

För att delta i den engelskspråkiga konferensen ring följande nummer: +46 (0)8-505 201 10 (konferens ID: 955938).

Den engelskspråkiga konferensen finns sedan tillgänglig för avlyssning på vår hemsida www.mekonomen.com under Investerare/finansiella rapporter.

För ytterligare information kontakta:

Per Hedblom, CFO
Telefon: +46 (0)8-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 19542, 104 32 Stockholm
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.