Inbjudan till presentation delårsrapport 1 januari - 31 mars 2014

Mekonomens delårsrapport för det första kvartalet 2014 offentliggörs torsdagen den 8 maj, klockan 07:30. En frukostpresentation hålls samma dag klockan 09:00 på Mekonomen Groups huvudkontor, Solnavägen 4 (plan 10), Stockholm och en telefonkonferens hålls på engelska klockan 10:30.

Mekonomens VD och koncernchef Håkan Lundstedt, CFO Per Hedblom samt Chef internationella affärer Gunilla Spongh, kommer presentera resultatet och svara på frågor. Presentationsmaterial kommer finnas tillgängligt från 08:00 den 8 maj på www.mekonomen.com under Investerare/Analytikerpresentationer.

Anmälan till frukostpresentationen på Solnavägen 4 skall göras senast den 5 maj till Gabriella Granholm gabriella.granholm@mekonomen.se, telefon 070-227 87 10.

För att delta i den engelskspråkiga konferensen ring följande nummer: 08 5052 0114 (konferens ID: 944394).

Den engelskspråkiga konferensen finns sedan tillgänglig för avlyssning på vår hemsida www.mekonomen.com under Investerare/finansiella rapporter.

För ytterligare information kontakta:

Per Hedblom, CFO

Telefon: +46 (0)8-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971

Box 19542, 104 32 Stockholm

Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66

Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverk­samhet, cirka 400 butiker och 2300 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärken.