Inbjudan till presentation Delårsrapport 1 januari - 31 mars 2017

Mekonomens delårsrapport för det första kvartalet 2017 offentliggörs onsdagen den 10 maj klockan 07:30. En frukostpresentation hålls samma dag klockan 09:00 på Mekonomen Groups huvudkontor, Solnavägen 4 (plan 10), Stockholm och en telefonkonferens hålls på engelska klockan 10:30.

Mekonomens VD och koncernchef Pehr Oscarson och CFO Per Hedblom kommer presentera resultatet och svara på frågor. Presentationsmaterial kommer finnas tillgängligt från 08:00 den 10 maj på www.mekonomen.com under Investerare/Analytikerpresentationer.

Anmälan till frukostpresentationen på Solnavägen 4 skall göras senast den 8 maj till Johanna Turebrand johanna.turebrand@mekonomengroup.com, eller telefon 072-519 40 06.

För att delta i den engelskspråkiga konferensen ring följande nummer: +46 (0)8 5052 0110 (konferens ID: 961818)

Den engelskspråkiga konferensen finns sedan tillgänglig för avlyssning på vår hemsida www.mekonomen.com under Investerare/finansiella rapporter.

För ytterligare information kontakta:

Per Hedblom, CFO Telefon: +46 (0)8-464 00 00

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.