Inbjudan till presentation halvårsrapport 2014

Mekonomens halvårsrapport för 2014 offentliggörs torsdagen den 21 augusti, klockan 07:30. En frukostpresentation hålls samma dag klockan 09:00 på Mekonomen Groups huvudkontor, Solnavägen 4 (plan 10), Stockholm och en telefonkonferens hålls på engelska klockan 10:30.

Mekonomens VD och koncernchef Håkan Lundstedt, CFO Per Hedblom samt Chef internationella affärer Gunilla Spongh, kommer presentera resultatet och svara på frågor. Presentationsmaterial kommer finnas tillgängligt från 08:00 den 21 augusti på www.mekonomen.com under Investerare/Analytikerpresentationer.

Anmälan till frukostpresentationen på Solnavägen 4 skall göras senast den 18 augusti till Gabriella Granholm gabriella.granholm@mekonomen.se, telefon 070-227 87 10.

För att delta i den engelskspråkiga konferensen ring följande nummer: 08-5052 0114 (konferens ID: 947259).

Den engelskspråkiga konferensen finns sedan tillgänglig för avlyssning på vår hemsida www.mekonomen.com under Investerare/finansiella rapporter.

För ytterligare information kontakta:

Per Hedblom, CFO

Telefon: +46 (0)8-464 00 00