Mekonomen erbjuder privatleasing av bil

Mekonomen utökar sitt tjänsteerbjudande och lanserar leasing av bil till privatpersoner. Mekonomen billeasing möter efterfrågan på ett bekymmersfritt bilägande utan oförutsedda kostnader eller kontantinsatser.

Att leasa en bil som privatperson är en växande trend. Hittills i år är 26 % av privatkundsregistrerade nya bilar en leasingbil, enligt statistik från Motorbranschens Riksförbund. Mekonomen billeasing innebär en ny bil till fast månadskostnad utan krav på kontantinsats.

”Med Mekonomen billeasing möter vi bilisternas efterfrågan på enkelhet och prisvärdhet. I vår konsumentundersökning svarade var tredje bilägare att de skulle kunna tänka sig att privatleasa en bil istället för att äga den. Trenden med leasing är här för att stanna och satsningen är en strategisk utveckling av Mekonomens helhetserbjudande”, säger Anders Molander, Affärsområdesansvarig Mekonomen Group

Beställning av leasingbil sker online via www.mekonomenbilleasing.se. Lansering sker initialt i Stockholm med start den 26 augusti 2016.

”Vi ska fortsätta driva innovation i vår bransch och är nu första aktör på den nordiska eftermarknaden för bilar som erbjuder privatleasing utöver service och reparationer”, säger Marcus Larsson, Vice VD Mekonomen Group

För ytterligare information, kontakta:

Anders Molander, Affärsområdesansvarig Mekonomen Group
Telefon: 08-464 00 00 Mail: anders.molander@mekonomengroup.com