Mekonomen förvandlar din bil till en modeaccessoar i höst

Hur skulle din bil se ut om du fick designa den med färg och mönster som matchar din personliga stil? Mekonomen erbjuder nu alla bilägare att skapa en egen design. Med lite tur och skicklighet vinner du ditt eget designförslag – monterat och klart på din egen bil.

”Mekonomen gör billivet enklare – och snyggare! Vi vill möta våra kunders efterfrågan på fler personliga uttryck i ett bilägande. Bilen ska inte längre bara matcha ägarens behov utan också personlighet. Vi tar det personliga uttrycket steget längre och utlyser i samarbete med Damernas Värld Guldknappen en designtävling där vinnaren kommer att få köra sin egen stil i höst”, säger Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group

I samarbete med Damernas Värld Guldknappen utlyser Mekonomen en tävling där bilägare får designa en bil med mönster och färger i sin egen personliga stil. Tävlingen pågår mellan den 29 augusti och fram till den 31 oktober där vinsten är en foliering och montering av designen på din bil. Men var lugn – i vinsten ingår även avmontering av folieringen om du känner att det är dags för en mer avskalad look.

”Mekonomen attraherar en bred kundmålgrupp genom att ligga i framkant och driva utvecklingen i vår bransch. Vi ser stor potential i att addera mer personifierade produkter och tjänster till vårt erbjudande framöver, både för att möta efterfrågan bland våra befintliga kunder och för att nå helt nya kundmålgrupper”, säger Håkan Hedberg, vd Mekonomen Sverige

För att delta och läsa mer om tävlingen gå in på http://mekonomen.se/designadinbil

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group
Telefon: +46 (0) 8-464 00 00

Håkan Hedberg, vd Mekonomen Sverige
Telefon: +46 (0) 8-464 00 00.

Om Damernas Värld Guldknappen:
Damernas Värld Guldknappen är en årlig gala som anordnas av tidningen Damernas värld för att hylla och utse vinnare inom svenskt mode. Guldknappen 2015 hålls den 29 augusti på Grand Hôtel i Stockholm.

Om Mekonomen:
Mekonomen gör BilLivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärken