Mekonomen i strategisk satsning med Thule

Det finns en uppsjö av takräcken, takboxar och cykelhållare för bilen. För konsumenten kan det vara svårt att hitta rätt produkt. Med start under våren 2018 kommer Mekonomen och Thule att starta ett närmare samarbete för att hjälpa bilägarna att välja rätt utrustning.

Mekonomen vill vara det självklara valet för bilägare i behov av extra bagage- och lastutrymme. I samarbete med Thule, satsar Mekonomen på att bli expert på Thules produkter.

– Vi ska bli bäst på Thule och deras biltillbehör. Genom att erbjuda bilägarna rådgivning och säker montering kan vi bistå till en trygg och säker resa, säger Per Netzell, sortiment- och marknadschef Mekonomen Sverige.

Under våren kommer Thule att besöka flera av Mekonomens butiker i syfte att utbilda Mekonomens medarbetare och informera om produktnyheter.

– Mekonomen är kanske inte målet med resan men det är smart att börja hos oss. Vi ska bli det naturliga valet för bilägarna när de behöver en ny takbox, cykelhållare eller annan service kopplad till livet med bilen, säger Per Netzell, Mekonomen Sverige.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Per Netzell Sortiment- och marknadschef Mekonomen Sverige
Telefon: +46 (0)70-252 57 90 Mail: per.netzell@mekonomen.se

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.