Mekonomen lanserar fullservicekonceptet Mekonomen Yehlove

Som en del i Mekonomens formatstrategi lanseras verkstadskonceptet Mekonomen Yehlove. Konceptet blir spetsen bland Mekonomens verkstäder med utökat serviceerbjudande och ny standard för kundservice i branschen.

Utmärkande för Mekonomen Yehlove är fokus på helhetslösningar och maximal kundservice. Bilägarna kan se fram emot en one-stop-shop-upplevelse med allt för bilen på samma ställe. Den första Mekonomen Yehlove öppnade i Globen utanför Stockholm under sommaren 2016. Fram till utgången av 2017 planeras etablering av ytterligare 30 Yehlove-anläggningar, främst genom konvertering av befintliga Mekonomen Bilverkstäder.

”Med Mekonomen Yehlove tar vi nästa steg för att förbättra kundupplevelsen och tydliggöra vilka av våra anläggningar som har ett utökat tjänsteerbjudande. Fullservicekoncept är framförallt efterfrågat i storstäder vilket också är primära etableringslägen för Mekonomen Yehlove”, säger Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group

Mekonomen Yehlove-verkstäderna erbjuder alltid ett prisvärt retailsortiment, invändig och utvändig tvätt, lånebil, glasmästeri och närliggande bilbesiktning. I storstadsområden erbjuds även tjänsten Scratch & Repair vilket innebär dellackering och mindre plåtarbeten för att reparera till exempel parkeringsskador.

”Vi gör billivet enklare genom att driva innovation i vår bransch och utveckla morgondagens serviceerbjudande för konsumenter och företag. Spetsen i vår formatstrategi kommer göra att vi snabbare utvecklar framtidens verkstad i hela Mekonomen Bilverkstadskedjan”, säger Marcus Larsson, Vice VD Mekonomen Group

För ytterligare information, kontakta:

Hanna Ekstrand, Marknadschef Mekonomen Group
Telefon: 08-464 00 00 Mail: hanna.ekstrand@mekonomengroup.com