Mekonomens nya marknadssatsning under sommaren stor framgång

Mekonomen ökade försäljningen i Sverige med 12,1 procent under juli månad. Mekonomens satsning på att under sommaren nå nya kundgrupper, där en av huvudmålgrupperna var kvinnor, har haft stor framgång. Under de veckor som kampanjen har pågått har exempelvis butikerna sålt lika många bilbarnstolar som tidigare sålts under de senaste tio månaderna. Dessutom har Mekonomen Bilverkstad ökat sin försäljning i Sverige med 53 procent.

”Under de fem sommarveckorna sålde våra butiker lika många bilbarnstolar som normalt under 10 månader. Detta är bara ett exempel på vad vår satsning gett för resultat. Särskilt glädjande är att så många kvinnor besökt våra butiker i sommar, säger Håkan Lundstedt, VD och koncernchef på Mekonomen.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkan Lundstedt, VD och Koncernchef Mekonomen AB, tel 08-464 00 10

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 6077, 141 06 Kungens Kurva.
Telefon: +46 (0)8-464 00 00, Fax: +46 (0)8-464 00 66

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.