Ny ledningsbefattning förstärker organisationen

Ny ledningsbefattning förstärker organisationen Mekonomen förstärker organisationen genom att tillsätta en ny ledningsbefattning med övergripande ansvar för funktionerna ekonomi och personal. Till den nya befattningen har Jan Nilstadius utsetts. Han tillträder den 1 januari 2002. Jan är 43 år, civilekonom och auktoriserad revisor, och kommer närmast från en tjänst som ekonomichef på Cybernetics International AB. "Mekonomen har fördubblat sin omsättning de senaste fem åren, och vi har för avsikt att vara en aktiv aktör i strukturomvandlingen av branschen även framöver. Med tillsättandet av Jan Nilstadius stärker vi kontrollen av det vi hittills uppnått och får bättre förutsättningar att växa ytterligare, säger Owe Andersson." För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70. Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige och Norge. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även www.mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00240/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00240/bit0002.pdf

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.