Per Hedblom slutar som CFO för Mekonomen Group

Per Hedblom lämnar posten som CFO på egen begäran för nytt uppdrag hos annan arbetsgivare.

Jag vill tacka Per för hans insats på Mekonomen, där han bidragit till koncernens utveckling de senaste tio åren, varav de senaste fem åren som CFO. Per Hedblom är en affärsdriven och uppskattad medarbetare och jag önskar honom lycka till i sitt nya uppdrag.” , säger Pehr Oscarson, VD och koncernchef Mekonomen Group.

Processen för att hitta en ny CFO för Mekonomen Group kommer att inledas omgående. Per Hedblom slutar som CFO senast september 2017.

För ytterligare information kontakta: Pehr Oscarson, VD och koncernchef Mekonomen Group, tel: 08-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971
Box 195 42, 1 04 32 Stockholm
Telefon: +46 (0)8-464 00 00

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.