Press- och analytikerträff

Press- och analytikerträff Med anledning av Mekonomens halvårsresultat har bolaget härmed nöjet att inbjuda till analytiker- och pressträff på Operaterrassen torsdagen den 12 augusti kl. 11.00. Rapporten presenteras av Owe Andersson, VD och koncernchef. Från Mekonomen medverkar även Vice VD Börje Bengtsson och Finanschef Jan Nilstadius. Efter presentationen finns utrymme för frågor. Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/09/20040809BIT20230/wkr0001.pdf

Mekonomen Group är Nordens ledande bildelskedja och består av de tre koncernbolagen MECA Scandinavia, Mekonomen Nordic och Sørensen og Balchen. Vi erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen Group har cirka 400 butiker och över 2 300 anslutna verkstäder under koncernens varumärken.