• Mellby Gård AB/

Mellby Gårds kontanterbjudande till aktieägarna i Hedson Technologies International fullföljs och acceptfristen förlängs

Report this content

Detta pressmeddelande får inte distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland. Erbjudandet riktar sig inte till (och inte heller godkänns accepter från) personer i dessa länder eller i andra länder där deltagandet förutsätter att ytterligare dokumentation upprättas, registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver de åtgärder som krävs enligt svensk rätt.

• Mellby Gård har nått 89,74 procent av aktierna och rösterna i Hedson
  • Mellby Gård frånfaller villkoret om 90 procents anslutningsgrad och fullföljer Erbjudandet
  • Acceptfristen förlängs till och med den 5 juni 2014

Den 1 april 2014 offentliggjorde Mellby Gård AB (”Mellby Gård”), genom det indirekt helägda dotterbolaget Gusgus Förvaltnings AB (”GFAB”) ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Hedson Technologies International AB (”Hedson”) att sälja alla aktier i Hedson till GFAB för 16 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”).

Aktierna som lämnats in i Erbjudandet vid utgången av den initiala acceptperioden den 23 maj 2014 uppgår till totalt 6 500 979 aktier i Hedson, motsvarande 89,62 procent av aktierna i Hedson.

Vidare har GFAB, sedan 1 april 2014, utanför Erbjudandet, förvärvat totalt 8 559 aktier i Hedson, vilket motsvarar 0,12 procent av aktierna i Hedson. Ingen av dessa aktier har förvärvats till ett pris som överstiger priset i Erbjudandet.

Detta innebär att per tidpunkten för detta offentliggörande den 26 maj 2014 uppgår aktierna som lämnats in i Erbjudandet, tillsammans med de aktier som förvärvats av GFAB utanför Erbjudandet, till totalt 6 509 538 aktier, motsvarande 89,74 procent av aktierna i Hedson. Därutöver har aktieägare som innehar 20 000 aktier, motsvarande 0,28 procent av aktierna i Hedson meddelat sin avsikt att acceptera Erbjudandet och lämna in sina aktier snarast.

Mot bakgrund av ovanstående har GFAB beslutat att man fullföljer Erbjudandet vilket innebär att Erbjudandet inte har några kvarstående utstående villkor.

För att möjliggöra för de aktieägare som ännu inte har accepterat Erbjudandet att lämna in sina aktier har GFAB beslutat att förlänga acceptfristen till och med klockan 17:00 den 5 juni 2014. Likvid till de aktieägare som redan har accepterat Erbjudandet kommer att erläggas omkring den 2 juni 2014. Erläggande av likvid till de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda acceptfristen beräknas kunna påbörjas omkring den 12 juni 2014. GFAB kommer att förvärva samtliga aktier som lämnats in under den förlängda acceptfristen.

GFAB kan komma att förvärva aktier på marknaden under den förlängda acceptfristen.

GFAB avser att begära tvångsinlösen av resterande aktier i Hedson i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551) och verka för att aktierna i Hedson avnoteras från Aktietorget.

Direktregistrerade aktieägare som önskar acceptera Erbjudandet skall underteckna och posta anmälningssedeln till:

Erik Penser Bankaktiebolag
Emissionsavdelningen/Hedson
103 91 Stockholm

Observera att anmälningssedeln måste vara Erik Penser Bankaktiebolag tillhanda senast kl. 17:00 den 5 juni 2014.

För aktieägare i Hedson vars aktier är förvaltarregistrerade gäller att accept sker i enlighet med instruktioner från förvaltaren.

För en utförlig beskrivning av Erbjudandet, inklusive villkor och anvisningar för deltagande i Erbjudandet, vänligen se erbjudandehandling, tilläggshandling och anmälningssedel för Erbjudandet, tillgängliga på www.mellby-gaard.se och på www.penser.se/hedson. Med undantag för vad som framgår av detta pressmeddelande skall de villkor och anvisningar som framgår av erbjudandehandlingen vara fortsatt giltiga för Erbjudandet.

Frågor från media ställs till:
Johan Andersson, verkställande direktör och koncernchef
Tel: +46 70 888 3306
E-post: johan@mellby-gaard.se

Informationen i detta pressmeddelande lämnades för publicering den 26 maj 2014 kl. 08:30 (CET).

Viktig information
Erbjudandet, i enlighet med de villkor som anges i detta pressmeddelande, riktar sig inte till personer vars deltagande i Erbjudandet förutsätter att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svenska lagar och regler.

Detta pressmeddelande och annan dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas in i något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot lagar eller regler i det landet. GFAB kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan distribution. Om någon söker acceptera Erbjudandet som ett resultat av att direkt eller indirekt ha överträtt dessa restriktioner så kan accepten komma att lämnas utan avseende.

Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, genom post eller något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i eller in till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA och Erbjudandet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Följaktligen kommer inte detta pressmeddelande eller annan dokumentation avseende Erbjudandet att sändas eller på annat sätt tillhandahållas i eller in till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA och får inte heller distribueras på liknande sätt.

GFAB kommer inte att tillhandahålla något vederlag enligt Erbjudandet till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.

Detta pressmeddelande skickas inte, och får inte skickas, till aktieägare med registrerade adresser i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Banker, fondkommissionärer och andra institutioner som innehar förvaltarregistrerade aktier för personer i Australien, Japan, Hongkong, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA, får inte vidarebefordra detta pressmeddelande, eller andra till Erbjudandet relaterade dokument, till sådana personer.

Taggar: