Flaggning i MenuCard AB (publ)

MenuCard AB (publ) (”MenuCard”) meddelar idag att, som ett resultat av utspädning med anledning av den nyligen meddelade riktade emissionen till Pitzner Gruppen Holding A/S, har bolagets största aktieägare 1CT Equity II K/S minskat sitt procentuella innehav i MenuCard till under 20 procent.

1CT Equity II K/S äger 1 706 621 aktier i MenuCard (1 299 335 A-aktier och 407 286 B-aktier) vilket före utspädning motsvarade 24,0 procent av röster och 13,8 procent av kapital i bolaget. Som ett resultat av utspädning kommer detta efter registrering av den riktade emissionen vid Bolagsverket att motsvara 19,5 procent av röster och 12,5 procent av kapital i bolaget.

E-mail: kim@MenuCard.dk

MenuCard (menucard.dk) grundades i Danmark och digitaliserar restaurangbesöket på ett internationellt skalbart sätt. MenuCard är en app-baserad tjänst som vänder sig till företag och deras anställda. Via appen kan medarbetaren hantera allt från att få inspiration och att boka bord till mobilbetalning med upp till 30 procents rabatt. MenuCard har nyligen lagt till MenuTickets till sin tjänst, vilket gör det möjligt för användare att köpa fördelaktiga biljetter till menyer på kvalitetsrestauranger på vissa dagar i veckan. I alla situationer överförs beloppet efter rabatt till MenuCards konto och restaurangen och användaren får direkt ett digitalt kvitto. MenuCard erhåller en transaktionsavgift om cirka 3–10 % och gör en avräkning med restaurangen ugentligt. MenuCard samarbetar med fler än 300 företag, som har över 500 000 anställda. MenuCard har sammanlagt avtal med fler än 600 kvalitetsrestauranger i Danmark. Av dessa är cirka 200 anslutna till den nya TAKEOUT-tjänsten, som levererar kvalitetsmat inom en timme till 5 procents rabatt. Dessutom är en version av MenuCard-tjänsten tillgänglig för de 1,8 miljoner medlemmarna i Club Matas genom MenuCard Matas partnerappen. MenuCard är godkänt av danska Finanstilsynet, motsvarigheten till den svenska Finansinspektionen.