100 % rekommenderar nya Mercedes Vito

Testtjänsten Smartson har nyligen avslutat sin provkörning av nya Mercedes Vito. 20 personer fick under en arbetsvecka använda den nya skåpbilen i sin yrkesverksamma vardag. Resultatet blev full pott  – 100 % av testpiloterna rekommenderar nya Vito.

Fler bilder på www.mercedespress.info

Mercedes Vito har länge varit en av landets mest sålda skåpbilar. I höst presenterades nya generationen med fler säkerhetsfunktioner, bättre komfort och kraftigt sänkt bränsleförbrukning.

Som ett led i lanseringen lät Mercedes testföretaget Smartson bjuda in företagare till en provkörning under en hel arbetsvecka.

Nästan 1,400 personer anmälde sitt intresse och 20 av dessa valdes ut. Under testveckan fick de ta bilder, filma och berätta om sina upplevelser på Smartsons blogg.

När bilen lämnades tillbaks fick alla testpiloter ge ett slutligt omdöme och ange om de skulle rekommendera bilen för andra. Resultatet blev unikt – samtliga testpiloter rekommenderar nya Vito.

– Mycket bra skåpbil, lättkörd som en personbil. Låg bränsleförbrukning men ändå väldigt pigg på vägen. Det nya kursstabiliseringssystemet gör att bilen känns väldigt lugn och trygg på vägen, säger en av de som testat - Tomas Bengtsson.

Bränsleförbrukningen är en av de egenskaper som värderas högt. Men även vägegenskaper och komfort.

Jag har kört Mercedesskåp bilar de senaste 15 åren och jag tycker att för varje ny modell blir de bättre och bättre. Denna är tystare, styvare, starkare, bekvämare men framförallt drar den betydligt mindre bränsle än föregångarna, säger Zoran Jakobasic.

– Bilen är modern och köregenskaperna är bra. Den känns trygg att köra och håller sig bra på vägen. Ljudet i kupén är bra med tanke på att det är en skåpbil. Dessutom är den snygg, lastar bra och har modern teknik säger Patrik Törner

Nya Vito finns som första bil i klassen att köpa med antingen fram-, bak- eller fyrhjulsdrift. Priset börjar på ca 235.000 kronor + moms.

Läs testresultatet här: http://smartson.se/mercedes-benz-vito.html

Zoran Jakobasic